3 Mart 2014 Pazartesi

APRSDROID VE BLUETOOTH TNC MODEM

Selamlar.Bilindiği gibi biz amatörlerin vazgeçilmezi APRS sistemini çoğumuz gerek basit bir TINYTRAK gerekse akıllı telefonlar üzerinden internet vasıtası ile kullanıyoruz.TINYTRAK veya benzeri ürünler sadece konumumuzu gönderiyor.Biz ise çevremizdekileri göremiyoruz.Bu şlem telefon yada tablet üzerinden internet aracılığı ile oluyor.Buda acil durumda yada internetin olmadığı durumlarda mümkün değil.APRSDROID android tabanlı çalışan bir APRS programı.İnternet bağlantısı olmadan sadece radyo ve tnc modem üzerinden bağlantı kurabiliyor.MOBILINKD firmasnın ürettiği BLUETOOTH TNC modemi getirttim ve uyguladım.Çok güzel sonuçlar aldım.Ürün küçük olduğundan araba dışında yanınızda da taşıyabilirsiniz. Aşağıdaki linkden temin edebilirsiniz:

http://store.mobilinkd.com/products/bluetooth-kiss-tnc

Test işlemi için meşhur WOUXUN cihazımı devreye soktum.



Cihaz arkasında batarya ile geliyor.Resimdeki kutu kullanmadığım kumanda kutusu.Tam cihaza uydu :))

Test için getirttiğim kablo.





APRSDROID işlem basamakları ve ekran görüntüleri.













Yapacak arkadaşlara kolay gelsin. 73!



5 yorum:

  1. Teşekkürler Mehmet Bey.

    YanıtlaSil
  2. MESAJ GÖNDERME VE ALMA YAPABİLİYORMU ?

    YanıtlaSil
  3. Tayfur Bey, hem internet hemde radio üzerinden mesaj alıp verebiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  4. Nedim bey bu site üzerinden sipariş vermek istediğimde türkiye ye gönderimlerinin olmadığını söylüyorlar.Bir yerde mi yanlış yapıyorum yoksa siz başka bir yolla mı getirtmiştiniz?

    YanıtlaSil